Monday, April 5, 2010

Jom pakat sebut





Bismillahirrahmanirrahim.

Baeklah,pada hari ini saya ingin berkongsi sesuatu tentang kalimat yg sgt dicintai Allah SWT. Hehehe…Saya ada terbaca sebuah hadis seperti di bawah:

Dari Abu Hurairah r.a, Rasulullah s.aw. bersabda, “Ada dua buah kalimat yang ringan di lisan namun berat di dalam timbangan, dan keduanya dicintai oleh Allah iaitu 'Subhanallahi wabihamdih, Suhanallahil ‘azhim’.” (HR. Bukhari dan Muslim)

Walaupon ayat saya agak skema, tp xperlu la kesah pon sal ayat saya kan…huhu..
Saya nk kongsi kat sini, marilah kita sama-sama menyebut kalimah 'Subhanallahi wabihamdih, Suhanallahil ‘azhim’ dan jadikanlah ia sebagai kelaziman kita. (rasanya betol doh kelaziman, yg bermaksud, ‘habit’ kite dalam bahasa oramputehnye)

InsyaAllah, dalam kita nk meraih cinta Allah, kita kena lah buat benda yg Allah suke, kena sebut kalimah yg Allah suke kite sebut. Time2 naik bus tu, tggu kat bus stop Hearsall Common ke, depan Humanities building ke, depan Jusco ke, memane je laaa.....boleh la sebut kalimat tu..heheh…daripada kite berbual kosong,menyanyi-nyanyi atau bersiul-siul…. Hehhe! Takpon, mase tengah tggu ayam KFC ke, ayam kat chicken cottage ke, kat Nando’s tu ke siap, sebut laaa kalimat tu ye…xsusah pon kann…hehe

Sama-samalah kite amalkan.

Wallahualam. 

No comments: