Tuesday, April 13, 2010

Semalam yg mendung

Assalamualaikum.

Arini,bgn pas solat subuh da rase nk menulis...

Semalam sy menangis, penat sgt2 rasenye. Tapi xpe, sbb Farahin n Fizah kate, biarlah menanges sbb penat. Semua manusia atas dunia ni sebenarnye penat. Tapi,yg membezakan adalah, mereka penat berdasarkan reasons ape...ada yg penat sbb merompak, ada yg penat sbb lari dari dikejar polis, ada yg penat sbb masak buat kenduri, ada yg penat sbb kena stay up mlm2 nk jaga anak2(bg sesiapa yg ada baby). Semua org penat tp berbeza reasons. Dan, insyaAllah, saya harap kepenatan sy ni adalah kepenatan yg disukai Allah.

Skg, saya sedang mencuba sedaya upaya saya untuk bangkit semula dari kesedihan disebabkan kehilangan seseorg yg sgt disayangi. Bangkit semula tidak mudah tetapi tidak mustahil. Sepanjang kehidupan saya, inilah kali pertama saya ditimpa kesedihan iaitu ujian yg sangat besar. Mungkin bg sesiapa yg mengetahuinya, merasakan ujian ini tidak seberapa, tetapi bg sy inilah yg terbesar, plg menyakitkan yg pernah sy rasai sehinggakan sy merasa sgt lemah, lupa bahawa sy ini hanyalah hamba Allah, yg tidak layak bersedih kerana kesusahan hidup dunia yg sementara ni.






Semalam,sy bersedih kerana melihat satu gambar yg berkaitan sesuatu,disusuli dgn satu jenaka yg agak kasar drpd seorg senior sy sehinggakn sy merasa sedih sgt2. Saya merasa sgt geram n kecik hati sampai sy menangis sbb xmampu nk marah. Tapi sy tau, memg senior suke gurau tp xreti sgt. Nak buat camana,terima je lah…Setiap org ada kelemahan, jadi I can’t expect everyone to treat me all the same..Biasanya, saya xkesah pon ngn kate2 org… Cuma mebi smlm, kadar kepekaan sy terhadap kata-kata org sgt tinggi sehinggakan org bergurau pon, sy amek serius. Tapi Alhamdulillah,smlm g Iceland, jumpa kek coklat yg enak, mampu mengubat kesedihan. Tenkiu kawan2 sbb teman g Tesco smlm..hehe.


p/s: Kepada Hafizah dan Farahin, terima kasih sebab datang bilik smlm, memujuk. Fizah, jgn rase geram ngn diri sndiri sbb mu rs mu xreti pujuk aku tau…Mu pujuk aku terkesan je…Mu je yg rase camtu…When u hold my hands pon, and wiped my tears, aku da sgt2 lega masa tu, sbb aku tau, I have you both by my side to fill up the roles of a sister, who always love me and hug me when i need someone.Hopefully the love will not fade. Farahin, terima kasih atas kata-kata membina dari mu…bercerita sal Nabi Yusuf ngn Zulaika…pastu bg ayat-ayat yg sgt memujuk hati aku n mampu wak aku rasa hepi n xsedih lagi:


“Arah punyai senyuman yang bole buat semua orang rasa nak gelak selalu...(rindu gigi arah yang dulu..serious), walaupun Arah lebey kurus daripada aku (obviously), tapi arah punyai hati yang sangat gemuk dengan kasih sayang....
Walaupun ada orang tanya ada ka orang nak kat arah..bagi aku Allah S.W.T lebih tahu..Allah S.W.T dah sediakan untuk Arah orang yang bole terima Arah seadanya...
Arah sayang semua orang dan canteknya arah ni sampai hidupnya dikelilingi dengan orang yang sangat-sangat sayang padanya...

Kata2 ni Arah simpan untuk arah...bg semangat utk arah...Farahin, Fizah...terima kasih byk2 sbb selalu sokong arah n memahami....dok tau nk kate gane doh...bersyukur ngak ada kawan2 cam kamu semua...Tia,Erin, Erma, Qilah, Sue, Miu2, Tanton, Fini, Caza, Qilah...Terima kasih byk2 sayang2 ku...Moga Allah bls semua kebaikan kalian semua. Lov u!

2 comments:

nur fathiah said...

kesusahan (kesedihan,kepenatan..ape2 je la)yg kte alami..kerana utk memilih ke jlnNya..pasti akan mndapat keredhaan Allah..jd..kte kne sntiase b'semangat n kuat dlm mhadapi hari2 dunia yg hanya smntara untuk bekalan hari akhirat yg kekal abadi..insyaAllah..i know u cn do it,arah!!!

vector said...

tiaa!!!
insyaAllah...harap sgt kekuatan ni akan kekal sampai bile2 insyaAllah..
la tahzan deh...hehe
I should trust myself and yg plg penting adalah meletakkan keyakinan pada DIA..
insyaAllah...terima kasih tia.. ^__^